Název projektu: Implementace softwaru SW KLID v logistických procesech
Lokalita: Česká republika
Zúčastněné subjekty:
Projektu se zúčastnila logistická firma se zahraničním vlastníkem.
Stručné shrnutí:
Na úvod projektu proběhlo seznámení implementátorů s objekty areálu a vlastní výrobou produktů. V rámci této prohlídky byly prováděny dva procesy.
Následně je prováděna hloubková kontrola dostupné dokumentace vztahující se k existujícím a užívaným zařízením ve výrobě, skladování a budovách.
Jsou podrobně vyhodnoceny jednotlivé dokumenty ve vztahu k jejich platnosti a formální správnosti.
U servisní dokumentace je vyhodnocen a popsán proces servisních úkonů.
Pak je provedeno předvedení a proškolení určených osob v softwaru SW KLID včetně školení členů představenstva.
Získané informace při vyhledávání a kontrole procesů jsou implementovány do software SW Klid.
Při vyhodnocení údržbových procesů je posouzena odpovědnost jednotlivých osob.
Popis výchozího stavu:
Činností v oblasti zajištění podmínek a povinností v oblasti BOZP a PO a správě budov byl pověřen zaměstnanec bez odborného proškolení a potřebného vzdělání a především s jinou hlavní náplní pracovní činnosti. To vedlo k zanedbání zákonných povinností v této oblasti. Při namátkové kontrole IPB došlo k odhalení velkého množství pochybení. Následné sankce byly v řádu 10 tis. Kč a vedli k odchodu pracovníka z firmy.
Vzhledem k odchodu pověřeného zaměstnance byly zákonné a provozní procesy při správě budov přiřazeny k běžné činnosti více zaměstnancům a tím došlo k nejasnostem v plnění jednotlivých požadavků. Při preventivní kontrole BOZP a PO odbornou firmou bylo zjištěno, že náprava předchozího stavu nebyla provedena.
Při úvodní kontrole areálu firmy a její dokumentace bylo zjištěno neplnění části revizní povinnosti na vyhrazených zařízeních. Některé revize zařízení byly po datu platnosti nebo nebyly vykonávány nikdy z důvodu neznalosti legislativy.
Servis zařízení je prováděn s náhodnou kvalitou. Na některých zařízeních jsou prováděny servisní úkony pečlivě. Naopak část zařízení je servisována pouze při poruše.
Kontrola prvků a značení BOZP a PO zjistila pochybení. Bezpečnostní značení a popisy jsou neúplné nebo chybí. Některé nástroje nemají řádné kryty nebo návody. Na budovách nejsou všude správně označeny bezpečnostní prvky.
Plnění požadavků na správě budovy a údržbě je nárazové a je zajišťováno různými pracovníky na více pozicích. Odpovědnost za provádění revizní a servisní povinnosti je na více objektech nejasná. Vedoucí pracovníci nemají přehled o plnění požadavků na údržbu z většiny úseků.
Očekávané cíle (přínosy):
Zajistit provádění jak zákonných tak provizích a servisních procesů v požadovaném termínu. Po vyhodnocení jednotlivých činností provést jejich optimalizaci a tím snížení nákladů. Zajistit jasné vymezení povinností jednotlivých zaměstnanců na správě budov a jejich zodpovědnost za plnění zákonných požadavků.
Rizika projektu:
Časové možnosti zaměstnanců při zajištění běžného pracovního procesu a zároveň účasti na programu ve stádiu implementace.
Určení pravomocí pověřeným zaměstnancům v rámci složité majetkové a personální struktury firmy.
Popis objektu (stručný):
Skladovací objekt s administrativní vestavbou dělený na více sektorů včetně komunikací.
Milníky a stručný popis realizace projektu:
Kontrola procesů v terénu: 2 dny
Kontrola dokumentace: 7 dní
Školení zaměstnanců: 2 dny
Implementace do softwaru: 7 dní
Časové faktory a délka realizace projektu:
Projekt se realizoval cca 2 měsíce vzhledem k možnostem uvolnění zaměstnanců z běžného pracovního procesu.
Použité lidské zdroje (projektový tým):
Za EASY FM 1 osoba
Za klient 4 osoby
Popis výsledného stavu:
Byla provedena kontrola jednotlivých zákonných a servisních procesů na objektu klienta a dohledána relevantní dokumentace.
Zjištěny neprovedené procesy např.
nebo nepodchycené procesy např.
Závady v provozu např. : neukotvené regály, chybějící bezpečnostní značení.
Provedena prvotní implementace procesů do softwaru a nastavení lhůt včetně odpovědností, kontaktů a nastavení avizování.
Dosažené efekty:
Klienti získali představu o svých procesech vykonávaných v rámci facility služeb. Tyto výsledky mohou použít optimalizaci procesů a organizaci provádění následných servisních a zákonných procesů včetně přípravy investičních a provozních plánů v příštích letech.
Klienti získali jistotu připomenutí provádění těchto procesů a možnost jejich optimalizace a současně byly nově nastaveny a kumulovány odpovědnosti jednotlivých pověřených zaměstnanců s důrazem na efektivitu a kontrolu prováděných procesů. Bylo provedeno jednoznačné dokumentované definování odpovědností interních pracovníků a tím byl jasně nastaven systém pro zvýšení ochrany společnosti před trestně právní odpovědností v dané oblasti.
Byl zpracován dokument popisující jednotlivé postupy podpůrného procesu správy majetku ve formě Směrnice – Systém správy majetku. Byli doplněny Popisy pracovních míst pozic – facility manager, technik údržby.