K napsání dnešního článku mě vedly zkušenosti a znalosti s jednou nejmenovanou společností. Je specializovanou společností, která se zabývá zajišťováním technického a energetického provozu budov, tzv. facility managementem. Činnosti zabezpečuje vlastním týmem odborníků v široké profesní skladbě, centrálním dispečinkem s nepřetržitým provozem a pohotovostí. K zajištění rozsáhlejších akcí využívá prověřené subdodavatelské projektové a realizační firmy.
Osobně společnost znám již od samého začátku jejího vzniku. Vedení společnosti jsem navrhl zlepšení činnosti především zmapováním jejích hlavních procesů a zavedením SW podpory.
Můj návrh na zlepšení činností ve společnosti se skládá z několika kroků:
Chci-li něco řídit, musím znát vazby, kompetence, procesy atd. V řízení služeb jsou však tyto atributy pojímány proces od procesu zcela svébytně, jsou často založeny na dlouhé historii, tradici a často jsou zcela odvislé od konkrétního vedoucího pracovníka. Je proto potřeba sjednotit tyto procesy do jednoho řádu. Na počátku musí být analýza stávajícího stavu a návrh jednotného procesního modelu. Od analýzy procesů ve společnosti očekávám, a se mnou i celé vedení společnosti, sjednocení procesů, popis jejich vzájemných provázaností, nastavení jasných zodpovědností, pravomocí a povinností jednotlivých vlastníků procesů a podprocesů. Následnou očekávanou skutečností bude úspora nákladů.
Po důkladné analýze procesů nastane čas na SW řešení pro správu a údržbu majetku. Od implementace CAFM jednoznačně očekávám soustředění dat na jednom místě s přístupem z jakéhokoliv PC, optimalizaci činností ve firmě, zvýšení kvality poskytovaných služeb, přehled o převzetí, akceptaci a administraci požadavků na služby. V příštím díle tohoto článku se budu zabývat procesní analýzou ve společnosti.